Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.12.2012 12:18 - Записвам си завинаги!
Автор: diadomik Категория: Забавление   
Прочетен: 1753 Коментари: 2 Гласове:
5

Последна промяна: 29.12.2012 12:19


  Поезията бие по пръстите, когато гледаш през пръсти на работата си, казва големият български поет Валери Петров                                                 Бойко Ламбовски


Валери ПЕТРОВ

КОЛЕДНА ПРИКАЗКА Не бе ми се случвало досега да съм бил
преди Бъдни Вечер така сам и унил,
но този път, както си раздигах книжата,
за да очистя малък кът за елхата,
открих плик неотворен, който - както личеше
от клеймото му - беше
получен през март. Цял препасан със скоч
и с печат "Препоръчано", той на вид бе точ-в-точ
брат на много подобни без всяко съмнение,
съдържащ поредната "стихосбирка за мнение"...
И така се оказа... Но, зачел се в писмото,
още в него самото
почувствувах някаква интонация, нова
за писмата от този род. И пак нещо такова
още в първите стихове подир миг ми се мярна
една малка подробност удивително вярна,
и след още три - четири находки такива
вече питах по жицата една, явно щастлива,
учителка в пенсия от комплекс "Мусагеница",
дали всички в комплекса им само музи и гении са,
та така са го кръстили. И за свойта вина
че тъй късно обаждах се, си изпросих една
опрощаваща дума и предрекох й щедро
успехи на едро.
При което със слух
изтрениран я чух
- учителка уж, а като ученичка -
да преглъща, да прави при някоя сричка,
един мъничък стоп,
един трогващ синкоп...
И тъй весело,
мило

всичко бе се
развило,
че беше отнесло
от мен всичко унило -
един квант добринка
бе направил така,
че снегът вън танцуваше, бял и приказно млад,
и разкошна елха беше целият град,
и аз виждах й блока, и апартамента й
беше станал по-празничен... Но и при мен тъй
всичко беше по-коледно... Станал даже по-ярък
поради закъснението, моят скромен подарък
- малка мека пътека
от човек към човека -
ми бе върнат обратно в нежен акт на обмен:
бях го мислил за нея, а той бил и за мен


Тагове:   мен,   НАС,   нея,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. zaw12929 - Желая ви здраве и успехи в 2013 ВЕ...
30.12.2012 15:39
Желая ви здраве и успехи в 2013 ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА С ТАЗИ КАРТИЧКА:
http://store4.data.bg/angelhell/vesela_koleda/vesela_koleda.swf
цитирай
2. urilozev - Много
03.01.2013 09:25
хубави неща при вас през 2013 и заради "малка мека пътека".
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diadomik
Категория: Забавление
Прочетен: 129537
Постинги: 54
Коментари: 130
Гласове: 206
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930